Undervurderer du betalingsløsninger

Har du sparet på betalingsløsningerne, så har du sparret det forkerte sted.

Man tror det er løgn, men det er den bedste og billigste vækst vi nogensinde har haft. Vi har altid vækstet godt på salget af emballage. Men det var faktisk lidt som om at vækst kurven begyndte at flade lidt ud. Vi tænkte at så var det måske tid til at gå andre veje end det vi tidligere har gjort. Vi havde tidligere holdt os fra at betale penge for et design til vores webshop. Vi tænkte at bruger venligheden var meget vigtigere for vores kunder. Det hele skulle ikke fedtes til med reklamer og andet støj på siden. Vi mente også at vi ikke behøvede andre betalingsmuligheder end dankort og betaling ved faktura. Alle virksomheder havde da et dankort, og ellers kunne de jo bare betale med faktura. Vi blev væsentlig klogere på begge punkter. Efter at vi fik opdateret disse 2 områder på vores shop, er væksten steget fra tidligere 23 procent om året til over 50 procent om året. Havde vi været det klogere tidligere, så havde vi selvfølgelig gjort dette meget før. Vi plejer ellers at råde nye webshop ejere til at fokusere på besøgs tallet først og fremmest. Det giver ingen mening at lave opdateringer når der ikke er kunder der ser dette. Men herefter er vores råd helt klart. Få styr på design og betalingsmuligheder, og hold derefter øje med din konvertering. Faktisk var det en relativ lav omkostning. Designet kunne laves for under 10.000. Og omkring betalingsløsningen, så var det kun vente tiden hos nets der var det værste. Og nu sælger vi 50 procent mere emballage end vi gjorde i samme periode sidste år, så jo vi er skal rigtig godt tilfredse :-)

Tilbage