Google kigger på din aktivitet på sociale medier

Google holder øje med dine besøgende og ranker din side hvis læserne bliver hængene eller kommer igen.

For os der arbejder rigtig meget med SEO, så kender vi godt betydningen af link kataloger og link building. Det har hele tiden været et issue at jo flere indgående links du kunne få til dit site, jo højere rank får du på google og andre søgemaskiner. Deraf har jeg også brugt rigtig mange timer på linkbuidling til vores shop billigEmballage.dk på diverse link kataloger, blogs og alt hvad jeg ellers kunne finde der ville æde mit link Nu er det bare ikke nok længere. Ifølge de førende eksperter på området, så har google med deres nye koncept kaldet pinguin nu udarbejdet et værktøj til bedre at kunne gennemskue SEO platenslagere som mig selv. Rygtet siger at din rolle på sociale medier nu har rigtig stor betydning. Der er derfor vigtigt at du holder gang i dine sociale medier. Enhver webshop med respekt for sig selv har i dag en facebook profil, og måske en twitter account eller en blog. Men hvor meget aktivitet er der på dem? Det er her google nu er inde og kigge med. Er der nogen der like’r det de ser, er der overhovedet medlemer og hvor aktive er de? Ligeledes gælder det for din blog, at før var det nok at der bare blev skrevet noget derinde med korrekte links. Men nu vil google også se at der er noget bruger aktivitet. Det giver selvfølgelig alt sammen mening. For hvis man har en stor tilhænger flok som gider at deltage i det man laver på de sociale medier, så giver det credibility til dit site og din profil. Og tro mig… Google har kun en interesse når de crawler og indekserer din side. De ønsker at finde de bedste og mest troværdige hjemmesider som de smider øverst på google når nogen søger efter noget. Og så er de egentlig ret ligeglade med om du er en lille emballage webshop der gerne vil sælge en masse emballage. Det ryger du ikke øverst i køen af. Med mindre du selvfølgelig vil betale google en masse penge for adwords. Men så er det en helt anden historie :-)

Tilbage